Wizytówka to jeden z podstawowych atrybutów każdego przedsiębiorcy. Nie musisz być właścicielem ogromnej korporacji, aby pozwolić sobie na ten gadżet reklamowy. Mimo postępującej cyfryzacji, klienci nadal chętnie sięgają po stojące na ladach sprzedażowych czy recepcyjnych papierowe wizytówki. Mogą one posłużyć nawet jako zakładka do książki lub kalendarza, które wiele osób nosi przy sobie w wersji tradycyjnej. Dlatego warto zadbać o estetyczny wygląd tego gadżetu.
Papier – jaki wybrać na wizytówki?
Faktura papieru z jakiego jest wykonana wizytówką w dużej mierze wpływa na pierwsze wrażenie klienta. Dlatego warto sięgnąć po grubszy papier, który przedłuży żywotność wizytówek. Papier może być zarówno błyszczący, jak i matowy. Wszystko zależy tak naprawdę od rodzaju Twojej działalności. W przypadku branży o charakterze beauty lub rozrywkowym, delikatnie połyskujące wizytówki są jak najbardziej mile widziane. Jeżeli natomiast jesteś właścicielem zakładu pogrzebowego lub np. gabinetu lekarskiego warto postawić na stonowany matowy papier. Jakościowe firmowe wizytówki powinny współgrać z profilem Twojej działalności, dlatego nie ulegaj chwilowej modzie. Ta przeminie, a profil Twojej formy raczej pozostanie bez zmian.
Kolory – czego unikać?
Jeżeli Twoja firma posiada własny logotyp lub barwy, które od lat kojarzą się właśnie z jej nazwą, to właśnie te kolory powinny znaleźć się na wizytówce. Opcjonalnie także logo, o ile nie zanurzyć do układu i treści na wizytówce. Ciekawym rozwiązaniem jest też umieszczenie logotypu w formie znaku wodnego, czyli jako tła dla wizytówki. Warto jednak najpierw przedyskutować to rozwiązanie z grafikiem komputerowym. Nie każdy logotyp nadaje się na tło dla wizytówki.
Wybierając kolory przewodnie dla Twojej działalności, staraj się unikać bardzo jaskrawych i krzykliwych barw. Wbrew pozorom nie sprawią one, że nazwa Twojej firmy lepiej zapisze się w pamięci potencjalnych klientów. Jaskrawe barwy męczą wzrok i zniechęcają tak naprawdę do dalszego czytania. Postaw na stonowane wersje ostrych barw, a wówczas wizytówka będzie dużo bardziej przystępna w odbiorze.
Treść – wizytówka to nie strona internetowa!
Warto przemyśleć dokładnie, jaką treść chcesz umieścić na wizytówce. Pamiętaj, że nie jest to strona internetowa czy folder reklamowy. Powierzchnia wizytówki jest mocno ograniczona, dlatego wykorzystaj mądrze tę przestrzeń. Celem wizytówki jest przede wszystkim umożliwienie klientowi skontaktowania się z Tobą, gdy będzie zainteresowany Twoją ofertą. Dlatego zwyczajowo na awersie umieszcza się nazwę firmy oraz jej logo lub motto przewodnie. Rewers jest zarezerwowany właśnie dla danych kontaktowych. Choć wydaje się to banalne, warto umieścić tam również adres Twojego biura lub gabinetu.
Wybieraj czcionki o jak najprostszym kroju. Zbyt duża ilość ozdobników w połączeniu z małym rozmiarem czcionki sprawi, że osoby z problemami ze wzrokiem będą miały spore trudności z odczytaniem treści. Dodatkowo taka treść będzie się zlewać ze sobą, co znacznie pogorszy walory estetyczne wizytówki.